Spørsmål og svar

Når kan jeg begynne å sykle?

Anlegget er åpent for uttak hver dag fra kl. 05 til 01. Du kan når som helst levere en sykkel i en stasjon. Kos deg på bysykkeltur!

Må jeg betale med mobil?

Nei, mobilnummer og verifikasjonskoden er bare for å bekrefte hvem du er. Betalingen skjer med betalingskort (Visa eller Mastercard).

Jeg har fått et gavekort på bysykkel. Hvordan kommer jeg i gang?

Heldiggris! Løs inn gavekortets verdikode her på websiden eller i appen, og følg stegene derifra.

Er syklene elektriske?

Nei.

Er det GPS på syklene?

Nei, det er dessverre ikke mulig å spore syklene hvis de ikke står i en stasjon.

Hvor finner jeg nærmeste stasjon?

Dette finner du i appen vår eller i kartet vårt.

Hvilken app skal jeg bruke?

Appen for å planlegge, sjekke status og låse ut sykler kan lastes ned til iPhone eller Android.

Må jeg ha norsk mobilnummer?

Nei, du kan registere deg og ta ut en sykkel med utenlandsk nummer. Det er bare å endre på landskoden.

Jeg hadde abonnement i fjor, er det fortsatt gyldig?

Nei, du må ha nytt abonnement hvert år. Skaff deg et nytt her.

Kan vi bestille sesongkort som en bedrift?

Med bedriftsløsningen kan du lage og dele ut abonnement i form av verdikoder, hvert abonnement er personlig. Les mer her: oslobysykkel.no/bedrift

Jeg har et forslag til stasjonsplassering!

Vi er straks ferdige med utbyggingen av anlegget. Derfor kommer vi til å fokusere på å bygge ferdig der det allerede er planlagt stasjoner.

Jeg får ikke SMS-kode?

Noen ganger tar det litt tid før SMS-koden kommer frem. Prøv igjen etter en liten stund, om det skulle oppstå problemer.

SMS-koden benyttes kun for å verifisere at du er du, personlig PIN-kode lages under din profil og kan benyttes direkte på stativet for uthenting av sykkel.

Får jeg 5 ekstra 24-timers pass fra OBOS med alle typer abonnement?

Nei, Du får 5 ekstra 24-timers pass ved å kjøpe et abonnement til full pris, som medlem av OBOS. Abonnement kjøpt via en kampanje, eller på tilbud, vil ikke gi deg denne fordelen.

Hvor kan jeg holde meg oppdatert på hva som skjer?

Følg oss på vår Facebook-side – der legger vi ut oppdateringer med jevne mellomrom. Vi sender også relevante oppdateringer om hva som skjer i bysykkelverdenen via e-post hvis du ønsker å bli kontaktet av oss. Husk da å legge inn e-postadresse i profilen din og huk av for at vi kan kontakte deg.

Jeg har flere spørsmål!

Ta kontakt med oss, enten via chatten her på hjemmesiden eller i appen Du kan også sende oss en mail til post@oslobysykkel.no. Du kan også ringe oss på tlf 915 89 700 på hverdager mellom 9-17.